Zjednodušte nákupní proces

Je váš produkt nebo službu možné přizpůsobit dle přání zákazníka? Prodáváte produkty na míru online? Pak nejlépe víte sami, jak je taková zakázka často náročná na čas i lidské zdroje.

Marek Kováč
Marek Kováč
26.10.2022
3 min.

Usnadněte objednávky zákazníkům i vašim zaměstnancům tak jako náš klient Raxi.cz.

Raxi.cz je tradiční český výrobce stojanů na víno s atypickým tvarem a velkou kapacitou. Praktické, precizně provedené a stylové stojany jsou vyrobeny z trvalých a ušlechtilých materiálů, ošetřených výhradně ekologicky šetrnými prostředky. Jejich nejčastějšími zákazníky jsou majitelé vinných sklepů, vinoték nebo barů z celého světa.

Růst firmy si žádá změny

Z počátku požadavky klientů řešili klasickou cestou - tedy přes e-maily a telefony, u větších sestav jezdili zaměřovat prostor k zákazníkovi a poté se pokoušeli dělat vizualizace budoucího stavu. To vše však obnášelo spoustu času, následného vyjasňování, dále se přešlo ke schvalování zakázek a vytvoření výsledné kalkulace. Mnohdy se vloudila i chyba díky špatnému pochopení mezi zákazníkem a obchodním zástupcem.

V okamžiku, kdy se poměr prodeje otočil ve prospěch stojanů na míru, stala se situace zcela neúnosnou. Zvláště ve chvíli, kdy se zvýšil i objem zahraničních klientů, nebylo již možné pokaždé jezdit zaměřovat prostory. Navíc byla větší pravděpodobnost vzniku omylů i díky jazykové bariéře na obou stranách.

Budoucnost je v automatizaci

Jako řešení si v Raxi.cz představovali webový online návrhář jejich stojanů à la plánovač nábytku Ikea. Potřebovali realizovat konfigurátor, který zrychlí modelaci atypických stojanů na míru a zároveň uchová všechny podmínky, které vychází z technologických požadavků výroby.

Cílem bylo

  • aby byl konfigurátor pro zákazníka přehledný, intuitivní a zvládl celý proces objednávky až k zaplacení
  • aby zákazník došel velmi rychle k výsledné ceně objednávky a kapacitě lahví ve stojanu
  • aby zákazník mohl definovat validní parametry, které odpovídají možnostem výroby
  • aby zákazník měl možnost vidět finální vizualizaci a mohl si tak lépe představit, jak bude daný stojan v jeho interiéru vypadat

Řešení netrvalo dlouho

Během půl roku od první konzultace se nám ve čtyřčlenném týmu povedlo vytvořit a spustit konfigurátor, který splňoval všechny potřeby klienta a funguje bez nejmenší chyby.

Výsledkem je

  1. Ušetření práce obchodního týmu klienta - odpadlo zdlouhavé mailování a telefonování k jednotlivým zakázkám

  2. Už nedochází k omylům se špatně objednaným zbožím, kdy modelace probíhala klasickou cestou

  3. Zákazník zná finální cenu produktu velmi rychle, nečeká na komunikaci s obchodním týmem

Co o spolurácí říká Petr John,
majitel Raxi.cz?

Po pečlivém hledání jsme si vybrali společnost Atreo a byla to šťastná volba. Nejen, že umí programovat webové aplikace na míru, ale dokázali nám porozumět i přes naši neznalost „programátorské hantýrky“. Práci na našem konfigurátoru rozvrhli do přesně popsaných bodů, stanovili určité milníky prezentace odvedené práce a formu komunikování změn. Zásadní body a představení postupu hotových prací nám vždy přijeli ukázat k nám do firmy. Díky tomu jsme měli výborný přehled o celém procesu stavby systému. Všichni jsme tak věděli, jaká cesta a kroky povedou ke zdárnému cíli,

Náš klient i jeho zákazníci jsou s naším řešením nadmíru spokojení a šetří tak čas i peníze. To můžete i vy, prvním krokem je společná schůzka, kde budeme řešit potřeby vaší firmy. Schůzka vás nebude nic stát, ale může vám hodně dát. Cesta k úspěchu nemusí být vždy složitá.

Děláme to,
co skutečně potřebujete