Vyhrajte boj o
zákazníky

Proč by každá firma měla mít kvalitní digitální prezentaci? Nejde jen o wow efekt a odlišení se od konkurence. Jde o zlepšení obchodních výsledků.

Marek Kováč
Marek Kováč
14.09.2022
3 min.

Když nakupujeme chceme být v příjemném prostředí a to platí i pro online nákupy. Každý nástroj, který klientům navrhujeme, má svou důležitou funkci a důvod. Konfigurátor může v e-commerce převzít úlohu prodavače, který se zajímá o zákazníkovy potřeby.

Vytvořte příjemné a intuitivní prostředí

Při nakupování se chceme cítit dobře, užít si to. Velmi často nakupujeme očima. V kamenné prodejně záleží na atmosféře, designu a především na prodejním asistentovi. Dobrý prodejce poradí a pomůže zákazníkovi se správným výběrem, aby byl spokojený a chtěl si nákup zopakovat. V e-commerce tomu není jinak, ale je to podstatně složitější a náročnější. Obzvlášť jedná-li se o produkt, který si má zákazník přizpůsobit.

Vzhled webových stránek a snadná orientace jsou pro uživatele klíčové. Pro mnoho lidí je online nákup neosobní. Pokud kupující bude chtít váš e-shop opustit, je to pro něj jednoduchá a rychlá záležitost. Stačí jedno kliknutí a vybrat si u konkurence. Jak vyhrát tento boj o každého potenciálního zákazníka?

Konfigurátor — vaše tajná superzbraň

Správně navržený konfigurátor vám ušetří čas, peníze i lidské zdroje. Místo zdlouhavé komunikace se zákazníkem pomocí e-mailů a telefonátů, schvalování kalkulací a zadávání do vašeho systému, si kupující vše zvolí sám a vidí také rovnou výslednou cenu. Usnadní život vám, vašim zaměstnancům i samotným klientům. Ovšem tak jako protivná prodavačka i špatný konfigurátor naopak zákazníky spíše odradí, než přiláká. To si potom o zvýšení prodejů můžete nechat leda zdát. A hlavně: Když už věnujete konfiguraci nějaký svůj čas, pak se vám nechce z e-shopu jen tak odcházet.

Pozor na slepé náboje a uličky

Mít na svém webu konfigurátor může být vaší velkou výhodou proti konkurenci, protože toto řešení prostě nemá každý. Vyvíjíme ale řešení na míru, a tak existují některá úskalí, která je třeba vzít v potaz.

Technické řešení

Nestandardní či levná platforma možná na začátku ušetřila peníze a čas, ale implementace nadstavbových aplikací, včetně konfigurátorů je poté nejistá.

Rozpočet

Pokud je váš budget napnutý, tak si na konfigurátor budete muset počkat. Protože se vždy jedná o unikátní řešení, je hodinová dotace nutná k jeho vytvoření poměrně značná a tomu odpovídá i cena — většinou se jedná o rozpočet nad 100.000 Kč.

Nevhodný produkt nebo služba

Investice do rozvoje vlastní firmy se vyplatí. V digitálním světě se vše vyvíjí velmi rychle — je důležité držet krok s konkurencí, v lepším případě být o krok napřed.

Bohužel některý sortiment se prostě musí prodávat osobně a online to bude vždy o poznání těžší.

Cesta k vítězství

Přehledný a intuitivní e-shop je v dnešní době základ, proto neustále s našimi klienty přemýšlíme, jak celý nákupní proces vylepšit a posunout dál. Vyvíjíme konfigurátory na míru dle potřeb, které pomáhají vyřešit nejpalčivější problémy uživatelů a zpříjemní celý nákup i zážitek z něj. Zákazníci tak nemusí hledat řešení u konkurence, případně ztrácet čas s podporou.

Prvním krokem je společná schůzka, na které si budeme povídat o vaší firmě, vašich potřebách a o tom, co pro vás můžeme udělat. My v Atreo milujeme výzvy a hledání nových netradičních způsobů řešení, jistě najdeme to pravé i pro vás.

Děláme to,
co skutečně potřebujete